ullejolies.blogg.se

En daglig inblick i mitt liv som till största delen består av familj och hästar och våran resa mot olika mål men även matlagning och inredning som är en stor passion hos mig!

Träning ger färdighet

Publicerad 2013-09-28 16:40:05 i Allmänt

En fullspäckad lördag , jag har varit och hopptränat på strömsholm tillsammans med Daniel , super att man kan få komma dit och träna!!! Jag tog med mig Cantona e: Carefull-Cantus 6 år en stor kille där allt har fått tagit sin tid , därav är han en aning efter i utbildningen men det är defenetivt värt att vänta på , jag tror så mycket på honom!! Idag hoppade vi bana med kombinationer med vattenmattor mycke anridningar ur sväng! Super att känna att man kan hålla galoppen och rytmen men ändå att hästen är i balans , "Tony" vill gärna ge sig av efter hindren i sin jätte galopp inte lägga vikten på bakbenen så där har vi en bit kvar ,att han måste lära sig att vänta , men till största delen är det en styrke sak , det är bara att traggla på tills hans stora kropp är på plats:) Det har hänt massor med honom om man bara blickar tillbaka ett halvår så ville han inte ens gå över en bom nu hoppar han 1.20! Men som sagt i hans takt;) Lägger ut en film på träningen från i dag !om jag kommer på hur man gör.....:/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ulrika Nilsson

Jag är hoppryttare på heltid , driver hästgården Bärsta Gård där vi har våra hästar ett 20 tal nu tror jag sen erbjuder vi även inackordering sammanlagt har vi 41 boxar på gården, detta gör jag tillsammans med min sambo Charlie Siemerling vi har även en son Christoffer och två hundar Bobbo och Gunnel. Jag älskar vackra saker god mat även inredning är en stor passion.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela