ullejolies.blogg.se

En daglig inblick i mitt liv som till största delen består av familj och hästar och våran resa mot olika mål men även matlagning och inredning som är en stor passion hos mig!

Helt hysteriskt...

Publicerad 2013-12-23 21:55:07 i Allmänt

Jaaaaa va ska jag börja .....min ugn har gått sönder , en musjävel bestämde sig för att ta sitt liv bland elsladdarna:( så nu har vi ju velat fram å tillbaka med att försöka laga den till att köpa en ny så till sist hitta vi en på blocket ..... å på nått konstigt vis kom vi inte i väg försen kvällen innan julafton........ Herregud jag har inte ens börjat med maten ...jag har en skinka på 6 kilo som ska in i 6 timmar ......inga köttbullar ....! Men iallafall åkte vi och skulle köpa den där ugnen vi hitta på blocket för 2500 , vi kommer dit då ska idioten ha 3900 , skyllde på att dom måste ha skrivit fel på blocket !! Vi bara gick ...satte oss i bilen....jag höll på att bryta ihop eller jag bröt i hop grina en skvätt över att det inte skulle bli nån julskinka eller köttbullar........ meeeeeen som tur va hade vi en annan ugn som vi också hade ringt på som va kvar , så iväg till denna människa som stackarn va på nån julfest men kunde så klart komma om det gick fort... 20 min senare hade vi kångkat ner en ugn för 3 trappor mitt i västerås å in i 2 hästarslastbilen...klockan va då 18.30!! Jätte bra nu har vi en ugn ....suuuuper alla va glada!!!!! ...så kommer Charlie med den där meningen som man inte vill höra halvägs hemma : jag tror inte att det är rätt kontakt, alltså ugnar har olika kontakter.......DU SKOJAR MED MIG!!!!!! Jodå fel kontakt va det!! Men som tur är har vi världens bästa granne som är elektriker .....så vi ringde honom ..kl va då 20.00. Han kom å hjälpte oss så ugnen kom på plats me rätt kontakt å allt ..mitt i uppesittar kvällen !!! Skinkan kom i ugnen 21.15.......6kg alltså 6 timmar i ugn:)
Annars är ju allt annat fixat julklappar å gran , städningen har vell gått så där men det får va som det är!!Här e lite julbilder från huset
Juldukning:)
Jag vill passa på att önska allihopa en GOD-JUL ta hand om er och varandra .Puss å kram p.s. jag återkommer i natt nån gång om hur skinkan blev....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ulrika Nilsson

Jag är hoppryttare på heltid , driver hästgården Bärsta Gård där vi har våra hästar ett 20 tal nu tror jag sen erbjuder vi även inackordering sammanlagt har vi 41 boxar på gården, detta gör jag tillsammans med min sambo Charlie Siemerling vi har även en son Christoffer och två hundar Bobbo och Gunnel. Jag älskar vackra saker god mat även inredning är en stor passion.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela