ullejolies.blogg.se

En daglig inblick i mitt liv som till största delen består av familj och hästar och våran resa mot olika mål men även matlagning och inredning som är en stor passion hos mig!

sverige- tyskland

Publicerad 2013-10-15 23:43:00 i Allmänt

Inte för att jag är så intresserad av fotboll men när sverige spelar då kan det ju vara kul å se ....men dom förlora mot tyskland som är bra på det mesta inte minst ridning å det får mig att tänka på alla dessa människor som åker ner i tron på att dom är Grand Prix ryttare å ska rida å tävla deras fina hästar ?? När dom knappt vet hur man mockar en box eller ryktar ordentligt...å nu säger säkert många att ...jag fick ju bara mocka inte rida alls å sen va chefen dum...suck säger jag ...jamenar va i herrans namn får en att tro att dom låter en 20 åring rida å tävla deras fina tävlingshästar som säkert kostar därefter! Dom vet ju hur mycke erfarenhet och tid det tar för att nå dit!! Det är ju som att du vill bli läkare och pluggar till det i 3 år och sen när du kommer ut då ska du minsann börja operera. ..skulle du vilja ha den läkaren ...det skulle inte jag!! Man pluggar ju en halv livstid för att bli läkare och det e ju lite likadant med ridningen hästeriet överlag!! Jag har själv jobbat i tyskland i 1 1/2 år å då va det bara att börja om från börjar , man red det man fick å sen va det bara att mocka , borsta , sopa , kratta , putsa... Å när man hade visat att man verkligen ville detta till 110% å lite till då kanske man fick rida lite mer istället för att mocka!! Men jag menar naturligtvis inte att man ska låta sig utnyttjas , men allt har sin tid och många ger upp långt innan , efter 2-3 månader åker hem. Det e lite likadant här hemma , folk vill jobba me hästar å i början e det så himla mysigt å fodra å det är så mysigt å mocka å dom vill alldrig mer jobba med något annat. ..ja tjohej du.. ..det e samma visa , efter 4-5 månader börjar gnället!! Vad får dom att tro att detta med att jobba med hästar är nått lyxliv, framför allt inte om du vill bli något.
Här e Loffe ..han har börjat i tid <3 Japp då fick jag sagt det ... Min helg va kanon , jag va å tävlade både Tony och Charlie va felfria i 1.20 . Även våra dukriga elever gjorde bra i från sig Ida och Dompe fick till en super fin runda och Olivia och bullen blev placerade:)
Nästa helg tävlar fina Cindy..:)
Nu e det gonatt ..kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ulrika Nilsson

Jag är hoppryttare på heltid , driver hästgården Bärsta Gård där vi har våra hästar ett 20 tal nu tror jag sen erbjuder vi även inackordering sammanlagt har vi 41 boxar på gården, detta gör jag tillsammans med min sambo Charlie Siemerling vi har även en son Christoffer och två hundar Bobbo och Gunnel. Jag älskar vackra saker god mat även inredning är en stor passion.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela