ullejolies.blogg.se

En daglig inblick i mitt liv som till största delen består av familj och hästar och våran resa mot olika mål men även matlagning och inredning som är en stor passion hos mig!

Hoppträning..

Publicerad 2013-10-10 23:01:37 i Allmänt

Idag har det varit hård träning ..Charlie har varit på mig som en igel , vilket är skit bra! Hästarna har hoppat super ..Jolie va fin väldigt pigg , men hoppade som bara den , önska jag kunde ta med mig samma ridni g och känsla på tävling ..vi jobbar på det:))
Tony va inte riktigt framme till handen i början men mot slutet av träningen va han bättre och då hoppa han även helt sjukt..han har så mycket kvalitet den hästen<3 Här e han modell för HG....
Cindy min lilla prinsessa sköter sig exemplariskt , jag red ju in henne i vintras....så hon har utvecklats enormt!! Här e hon <3
Vi har även nästan mist våran stalltjej i dag...Hon kommer fram efter ha ridit sin häst i 10 min å säger at hon inte jan andas....va säger jag ...jo vi e ju förkylda men herregud så farligt är det ju inte å va fort du måste fått förkylningen i såfall ...men jag erbjuder mig att rida hästen å sitter där å babblar på om bakben å ridning överlag ...Sofia sitter på en stol i ridhuset kippar lite efter andan är en aning svullen i ansiktet och kliar sig över allt å säger att hon nog fått en allergisk reaktion ....va va e du allergisk mot då herregud ska vi ringa 112?? Du får inte dö nu säger jag ....nä då men jag e allergisk mot nötter säger hon ...Då har hon tydligen ätit nån godis med nötter i tidigare...så jag ringde Charlie halft hysterisk för att få honom att åke å köpa nå allergi tabletter , men det la sig ...Sofia överlevde!! Gud är det inte det ena så e det de andra!! Imorg är det fredag ska klippa nån häst ..på lörd är det ju tävling !! Så tänkte jag baka lite ...kanske även hinner med mitt soffbord!! Jag har hittat en nu suuuuper fin matgrupp som jag önskar mig i julklapp av tomten!!! Måste avsluta med att citera min underbara son Christoffer 6 år. Mamma du vet att jag älskar dig... Å han säger det när som helst ..kan vara när vi sitter i bilen eller äter midda eller går å lägger oss . Jag och Charlie är så lyckligt lottade som har våran fina son som har ett hjärta av guld<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ulrika Nilsson

Jag är hoppryttare på heltid , driver hästgården Bärsta Gård där vi har våra hästar ett 20 tal nu tror jag sen erbjuder vi även inackordering sammanlagt har vi 41 boxar på gården, detta gör jag tillsammans med min sambo Charlie Siemerling vi har även en son Christoffer och två hundar Bobbo och Gunnel. Jag älskar vackra saker god mat även inredning är en stor passion.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela