ullejolies.blogg.se

En daglig inblick i mitt liv som till största delen består av familj och hästar och våran resa mot olika mål men även matlagning och inredning som är en stor passion hos mig!

längesen..

Publicerad 2013-10-30 23:34:19 i Allmänt

Oj oj nu va det ett tag sen jag skrev ....har bara inte blivit av!! Jag gjorde ett par innlägg men dom försvann precis innan jag skulle publicera dom ..å då vart jag sur!! Men nu gör jag ett nytt försök:) Det har ju hänt en del ...på hästfronten har Cindy tävlat och gjort fina felfria rundor ..debuterade både 1.00 och 1.10 med henne förra helgen , och där va hon felfri ...jätte duktig är hon!! Mina grabbar Tony och Charlie hoppade felfritt 1.20 ...kan inte vara mer nöjd än va jag är med dom:) Jolie har inte tävlat men på träningarna hoppar hon fantastiskt , är så glad att jag har litat på min känsla runt den hästan...det har inte varit en lätt resa med henne!!
Jolie i dag på strömsholm ...vi va och hoppträna lite;)
På tal om träning så är mina elever så otroligt duktiga ...:) både på tävling och träning! Jag kan ju inte sluta tjata om det men jag går ju in för det med 110 % så när man ser att det börjar stämma för dom och att hästarna jobbar rätt ....asså den känslan är fantastisk:) Det tar ju ett tag för en att hitta rätt , men lägger man ner mycke tid engagemang och tålamod så plötsligt händer det ...därför är det så roligt när just det händer!!! Jag och Loffe har varit i Gbg denna helgen som var , vi åkte även till Ullared , där har man ju inte varit på 100 år...men det va som vanligt bara större och ännu mer folk å ännu mer saker !! Hitta lite små tjaffs..dom här va fina tyckte jag.
Vi bodde hos Jocke å Natta , Jocke e min lillebror:) Alltid så himlans mysigt att få komma dit..Natta e en hejjare på att laga mat ..........så vi har planerat starta en restaurang nångång bara med skitgod mat;)
Jag har tänkt en del på detta med att det finns givare och tagare alltså bland människor!!! Jag råkar nämligen ut för väldigt mycke tagare....och va beror det på tro??? Alltså tagare är ju dom som lever på din energi , på ditt driv ,på din posetivetet ,ditt sökande på att nå nånstans dom fullständigt suger ut allt det...å när dom är klara med sitt offer då drar dom bara vidare!! Kvar står man där och undrar va fan som hände ...känner sig tom enerilös och lessen! Det ruskiga med dessa människor är att dom är jäkligt bra på det dom gör så ofta är det för sent innan man kommer på det ...å jag går fan på det gång på gång ...men det är ju för att man har så svårt att tro att någon är sån!! Ja nu e det dags å sova jag återkommer nog till detta ämne det känns väldigt aktuellt.. Gunnel e trött.God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ulrika Nilsson

Jag är hoppryttare på heltid , driver hästgården Bärsta Gård där vi har våra hästar ett 20 tal nu tror jag sen erbjuder vi även inackordering sammanlagt har vi 41 boxar på gården, detta gör jag tillsammans med min sambo Charlie Siemerling vi har även en son Christoffer och två hundar Bobbo och Gunnel. Jag älskar vackra saker god mat även inredning är en stor passion.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela