ullejolies.blogg.se

En daglig inblick i mitt liv som till största delen består av familj och hästar och våran resa mot olika mål men även matlagning och inredning som är en stor passion hos mig!

Framhoppning..

Publicerad 2013-10-07 20:29:47 i Allmänt

Jag har några tankar runt detta med framhoppningar och hur jäklans viktigt det är att man verkligen rider och hoppar fram sin häst ordentligt! Jag tror att man ska försöka ta med sig så mycket som möjligt av det man gör hemma ...hästar är ju vane djur så är man konsekvent och håller sig till sin röda tråd blir hästen lugn och trygg!! Noggrannheten är ju också viktig att man tar sig tid att verkligen känna att hästen är rak före och efter hindret att hästen lyssnar på hjälperna! I många fall tror jag att det är där det brister hos många inklusive mig själv, jag jobbar jätte mycke på detta! Även att hålla fokus och konsentration från att du sätter dig på hästen till du hoppar av!! Sen kan det vara svårare när man kommer till tävlingar som har för små och trånga framhoppningar underlaget är katastrof , och ibland får man bara rida i ett varv? Då kan det vara klurigare att få hästen avspännd , genomriden och väl framhoppad!! Speciellt våra unghästar!! Hästarna skall ju givetvis vara tränade för sin uppgift men när vi tränar hästarna är det ju oftast i större ridhus eller utebanor och då trimmas det hej vilt i minst 30 min innan man börjar hoppa! Ja detta va bara lite tankar ur mitt huvud ,här är lite kort från helgens tävling , jag va i väg med Tony och Charlie 2 sex åringar.
Nästa helg är det tävling på strömsholm då går Tony , Charlie och Jolie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ulrika Nilsson

Jag är hoppryttare på heltid , driver hästgården Bärsta Gård där vi har våra hästar ett 20 tal nu tror jag sen erbjuder vi även inackordering sammanlagt har vi 41 boxar på gården, detta gör jag tillsammans med min sambo Charlie Siemerling vi har även en son Christoffer och två hundar Bobbo och Gunnel. Jag älskar vackra saker god mat även inredning är en stor passion.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela