ullejolies.blogg.se

En daglig inblick i mitt liv som till största delen består av familj och hästar och våran resa mot olika mål men även matlagning och inredning som är en stor passion hos mig!

Balans..

Publicerad 2014-01-19 21:35:30 i Allmänt

Ja balans är ju viktigt ...balans i livet ..balans i förhållandet....balans på hästen!!!! Japp balans är nyckeln till mycket!! Jag har tänkt mycke på att vi lägger så galet mycket pengar på denna sporten ..framförallt utrustning ....en sadel i dag kostar ju en halv förmögenhet och om man bestämmer sig för att köpa en sådan då tycker man ju naturligtvis att den ska funka...det är där jag kan bli en gnutta irriterad ...man pratar ju om att sadeln ska ligga rätt å vara anpassad för hästen osv....men är det inte lika viktigt att ryttaren sitter rätt..för ja menar om inte ryttaren sitter rätt hur ska den då kunna påverka hästen rätt och om man inte kan påverka hästen rätt hur ska den då kunna sätta muskler rätt osv....jag säger absolut inte att sadeln ska trycka eller ligga i nerförsbacke men dagens sadlar är så fina och så bra gjorda så om den ligger i balans på hästen och ryttaren sitter i balans i sadeln brukar resten lösa sig ..jag har samma sadel på 8 hästar ingen har problem me rygg eller tryck..jag sitter i balans....!! Jag tror man glömmer att det är lika viktigt att anpassa sadeln även för ryttaren!!!
Detta är en HG sadel ,både jag och Charlie rider i dom.Vi säljer dom även ;) Om ni vill provrida i en är det bara att kontakta oss. Dom måttbeställs och görs i frankrike!
Denna veckan ska vi försöka få in fibrerna i ridhuset tror det blir super!! Sen hoppas jag vi kommer i väg till strömsholm på onsd och hoppa lite , bra att komma iväg me hästarna så dom får se lite annat.
vi hörs kram .

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ulrika Nilsson

Jag är hoppryttare på heltid , driver hästgården Bärsta Gård där vi har våra hästar ett 20 tal nu tror jag sen erbjuder vi även inackordering sammanlagt har vi 41 boxar på gården, detta gör jag tillsammans med min sambo Charlie Siemerling vi har även en son Christoffer och två hundar Bobbo och Gunnel. Jag älskar vackra saker god mat även inredning är en stor passion.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela