ullejolies.blogg.se

En daglig inblick i mitt liv som till största delen består av familj och hästar och våran resa mot olika mål men även matlagning och inredning som är en stor passion hos mig!

Posetivitet..

Publicerad 2013-10-08 22:02:09 i Allmänt

I dag har det varit fullt ös som vanligt ...vi har fått en ny tjej till teamet Sofia och hennes häst Erik dom kommer ifrån Linköping! Jätte duktig tjej! Posetiv och ambitiös! Allt går så mycket lättare när man har posetiva människor runt sig !! Vi hjälps ju åt på förmiddagen med utsläpp och mockning , vissa dagar skor Charlie och blir det tid över innan lunch så rider vi nån häst eller kanske klipper nån om det behövs!! Vi tar alltid lunch , jag tycker det är super viktigt med lunchen...så då äter vi nån timma sen hela eftermiddagen rider vi ,eftermiddags mockar innsläpp av hästar fodrar putsar , klipper nån mer häst;)
Mina hästar känns jätte fina för tillfället mjuka , genomsläppliga och posetiva till sitt jobb, verkligen kul å rida nu:) Imorgon ska vi hoppa alla hästarna, tänkte göra en mindre bana med framridning över två täcken på rakt spår , brukar ha ca 5-6 galopp språng imellan.Men det kan jag prata om mer i morg:)
Jag måste också tala om hur duktiga elever jag har....ikväll fastna jag i ridhuset , tittade lite på tjejerna när dom red innan jag gick hem, och man blir både stolt och lite rörd!!! Vissa av dom har jag tränat en längre tid och några lite kortare tid och det syns att man har lyckats:) och då menar jag inte att dom nödvändigtvis måste hoppa 1.50 utan dom har fattat det här med markarbetet på sin häst och lärt sig rida den i rätt form , kunna påverka hästen rätt !! Dom har jobbat hårt med sin sitts även med sin egna fysik för att kunna orka rida sin häst rätt! Hästarna är fint musklade , fint i hull, glansig hårrem ,dom sköts minutiöst med allt vad det innebär !!Glada och nöjda hästar!!
Keep the good and positive spirit upp my friends <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ulrika Nilsson

Jag är hoppryttare på heltid , driver hästgården Bärsta Gård där vi har våra hästar ett 20 tal nu tror jag sen erbjuder vi även inackordering sammanlagt har vi 41 boxar på gården, detta gör jag tillsammans med min sambo Charlie Siemerling vi har även en son Christoffer och två hundar Bobbo och Gunnel. Jag älskar vackra saker god mat även inredning är en stor passion.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela