ullejolies.blogg.se

En daglig inblick i mitt liv som till största delen består av familj och hästar och våran resa mot olika mål men även matlagning och inredning som är en stor passion hos mig!

vinterland.

Publicerad 2014-01-18 10:46:37 i Allmänt

Vintern kom iallafall, här på Bärsta har det kommit en hel del snö ,
Det är så vackert , speciellt här på gården <3 kallt är det också men tack vare vårat underbara isolerade ridhus så kan man rida och jobba i stallet utan att förfrysa både fötter och händer ...det e lyx:)
Mina hästar är bra i fas tycker jag ..dom känns pigga och glada, jag ställer nästan aldrig av mina hästar om det inte är något speciellt som skada eller en unghäst som växer och behöver vila! Men mina tävlingshästar rids nästan jämt , hästar vill röra på sig och jobba med sin kropp och ju starkare och mer riden den blir ju gladare och friskare blir dom.. om man bara ställer av dom rostar dom ihop speciellt äldre hästar...Allt ska ju göras med motta så klart så nu över jul och nyår har jag inte hoppat, möjligtvis några bommar på marken annars har jag jobbar mycket med markarbetet gått in individuellt på varje häst , jag har mellan 7-8 hästar i träning just nu yngsta är 3 1/2 årig hingst min äldsta är 11årigt sto.Så det krävs att man har en plan för alla och att man jobbar mot det varje dag! Vi började hoppa hästarna veckan som var alla fick gå på små hinder jobbade på med lydnad så gott det gick dom va ju rätt glada att få hoppa :)
Det finns dom som säger att man ska rida minst 5 hästar varje dag för att bli en bra ryttare...kan nog hålla med om det! Nu när jag rider så många hästar om dagen känner man verkligen att ens egna kropp blir starkare och man blir snabbare i tanken signalerna och hjälperna går fram på ett helt annat sätt mer självklart och tydligt.....en fantastisk känsla man blir mer ett med hästen tänker lite som hästen nästan ..jag tror det är viktigt om man ska komma någonstans , att man förstår varför hästar gör och inte gör!!
Detta är våran helt underbara 3 ,1/2 åriga hingst Clicken .e: Clinton-Lord -Capitol. Egen uppfödning. Vi hörs kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ulrika Nilsson

Jag är hoppryttare på heltid , driver hästgården Bärsta Gård där vi har våra hästar ett 20 tal nu tror jag sen erbjuder vi även inackordering sammanlagt har vi 41 boxar på gården, detta gör jag tillsammans med min sambo Charlie Siemerling vi har även en son Christoffer och två hundar Bobbo och Gunnel. Jag älskar vackra saker god mat även inredning är en stor passion.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela